- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
http://www.ebay.de/itm/DKW-NZ-350-1-194 … 463750742b
Ze dwa lata temu było takie podobnie lorginalne tez z Zagrzebia
na szybko
-błotnik tył i lampa
- przednie koło 250-ka
- guma siedzenia 53 rok
-klamki
- zm biegów
-puszka pradów
-sygnał
-chyba i skrzynki
podejrzewam blachy trapezu
no a wszystko to w oryginalnym malowaniu
Offline
Straszny wysyp tech pseudo oryginałów
Offline
Pierwszy pojawił się w listopadzie 2013, zdjęcia są w tym wątku: http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=307&p=2
Producent ten sam. Oprócz tych motocykli gość robi jeszcze "oryginalne" lampy przednie i tylne do R75/KS750 z komponentów od Lechara, oraz tablice rejestracyjne WH i sakwy z emblematami ciekawych jednostek. Sprzedaje również pod nickiem alte-krieger44. Poniżej kilka wyrobów tego pana: http://www.ebay.de/itm/Zuendapp-KS-750- … 7675.l2557
http://www.ebay.de/itm/Hella-Ruecklicht … 7675.l2557
http://www.ebay.de/itm/Zuendapp-KS750-B … 7675.l2557
Na żadnej aukcji nigdy nie napisał że przedmiot jest oryginalny.
Ostatnio edytowany przez owiewka (2015-04-04 17:46:30)
Offline
Jak on postarza lakier? Szczerze mówiąc to kawał dobrej roboty choć to zwykłe oszustwo. Sam bym chętnie tak postarzył swój pojazd.
Offline
Komar napisał:
Jak on postarza lakier? Szczerze mówiąc to kawał dobrej roboty choć to zwykłe oszustwo. Sam bym chętnie tak postarzył swój pojazd.
Bawię się w modelarstwo, więc wiem na czym to polega - przy skali 1:1 to jednak jest wyzwanie.
Offline
Dokładnie, 1:32 da się ogarnąć, ale 1:1... Komar, temat do ogarnięcia tylko praco- i czasochłonny. Zobacz, że niektóre elementy są autentycznie skorodowane i brudne. Polecam intensywną eksploatację sprzęta a patyna sama wejdzie
Offline
Komar napisał:
Fajnie ze wiesz na czym to polega. Ta świadomość jest mi bardzo pomocna.
Malujesz lakierem podstawowym, następnie lakierem "rdzawym" malujesz rdzę, innym kolorem malujesz wycieki i zabrudzenia od oleju i smaru, innym kolorem odbicia lakieru, jeszcze innym stare, zardzewiałe już odbicia lakieru, a reszta to już tak jak koledzy wyżej napisali:) To tak z grubsza:)
Np, może to wyglądać tak (lub lepiej:)
Offline
Na modelu to może jest realne ale nie w takiej skali. Na pewno jest inna metoda. Np malujesz lakierem a potem wkładasz do kwasu, ziemi, obornika czy czegokolwiek. Musi to też być w miarę szybka metoda nie trwająca tygodniami ale dniami.
Mam 3 tablice rejestracyjne postarzane i wyglądają jak sprzed 70 lat. Gość z Allegro- Motoaura- wykonuje postarzane tablice/ elementy ale niestety nie chciał powiedzieć jak.
Offline
Komar, możesz podziałać różnymi środkami powodującymi korozję danego materiału (do aluminium polecam sesję w zmywarce z innymi naczyniami), coś co utleni dany element, zabrudzi go, zedrze farbę. A propos lakiernictwa: pierwsza warstwa położona w sposób trwały, druga warstwa już położona na np. nie źle odtłuszczonej powierzchni, lakier po wyschnięciu będzie mógł się złuszczyć. Na świeży lakier można dodać jakiejś "posypki" jak drobny miałki piasek, który po wyschnięciu przejedziesz ręką się odklei od powierzchni pozostawiając fakturę...którą następnie przejedziesz łapą umazaną przepracowanym olejem z diesla albo starym smarem i go wytrzesz szmatą -też brudną... wiele jest rożnych patentów, zależy co i na czym chcesz osiągnąć. Aerograf z odpowiednim lakierem też jest mile widziany i napylenie delikatnej pół-transparentnej mgiełki na danym przedmiocie. Zwrócić uwagę trzeba jakie elementy ulegają zużyciu i jaki mechanizm to powoduje, np. lakier na baku może się przecierać w miejscu styku z kolanami, elementy wycierają się na ostrych krawędziach itd. Lakier wojskowego motocykla nie będzie nigdy dokładnie matowy, znajdziesz miejsca czasem wręcz wybłyszczone, ale głównie półmatowe w różnych natężeniach (papier wodny 2000?). Wojskowy sprzęt nie może być sterylny, więc i zaolejenia i po prostu brud możne znaleźć się tu i ówdzie...o kurzu nie wspomnę... Próbuj a znajdziesz metodę.
Offline
Przy lakierowaniu-malowaniu karoserii farba-lakier powierzchnia była matowa, by nie miała połysku-wyglądała na kilku letnią powłokę, to lakiernik "starej daty" powie Ci, abyś dodał przed lakierowaniem do lakieru/farby drobno sproszkowanej kredy (przesianej przez pończochę), ile tej kredy, to należy wybadać samemu, ja kiedyś przy malowaniu M72 na litrową puszkę dawałem dwie małe łyżeczki stołowe i powłoka była matowa
Offline
Z matowym lakierem nie ma problemu, zamawiając farbę można wziąć opcję matowego lakieru. Opcję z kredą już dawno słyszałem.
Mnie zastanawia jak facet lakier wykonał na tej DKW. Lakier za dobrze wygląda jak na ręczne niszczenie. Zniszczenia są za równomierne. Gdyby przecierać ręcznie i brudzić lakier powstały by miejsca o rożnym natężeniu. To tylko moje domysły a mogę się mylić.
Offline
Wstaw swoją dyktę na tydzień do obleganego przez ptactwo kurnika, też patyny expresowo nabierze
Offline