- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
sławekleh zgodnie z naszym regulaminem najpierw zapraszam Ci do Powitalni.
Offline
Nie rozumiem jednego. Jak się jeździ na danym motocyklu powinni opisywać Ci, którzy go mają lub dłużej użytkowali. Szczerze mówiąc też słyszałem wiele opinii, że 500 pływa.. nawet jeśli to każdy motocykl inaczej się prowadzi dlatego zabytki są takie wspaniałe. Jeśli chcemy ideału i wygody, bezpłciowości to wystarczy kupić Japonię.
Przykład: BMW R35 i inne pochodne jedno cylindrówki mają cylinder nie osiowo do ramy przez co motocykl ciągnie na prawo non stop.. i co z tego jak tysiące ludzi na nich nadal jeżdżą i kochają? Osobiście chciałbym mieć takie pływające i koszmarne NZ 500
Offline
W swoim życiu jeździłem na wielu motocyklach zabytkowych i powiem wam, że do każdego motocykla trzeba podchodzić indywidualnie, inaczej się przełącza biegi, inna jest pozycja siedząca, a jeszcze inaczej wchodzi w zakręt itd...
Po prostu trzeba dostosować się do wymagań motocykla
A tak na marginesie, może ktoś jeździł Dekawką na etylinie 98 oktan czy jest jakaś różnica?
Ostatnio edytowany przez Bodek (2013-03-17 19:26:43)
Offline
Do KOMAR - nie wypowiadam się w tematach, na których się nie znam. Jeżeli piszę, że motocykl się źle prowadzi to znaczy, że nim jeździłem i wiem co piszę. Jeździłem DKW NZ 500 w 90-tych latach i myślałem, że może z moim motocyklem jest coś nie tak, ale poznałem wiekowego i bardzo doświadczonego motocyklistę, który użytkował również NZ 500 i wypowiedział się się na jego temat słowami: SZATAŃSKI MOTOCYKL. Motocykl prowadziło się fatalnie.
Z kolei jeżeli chodzi o BMW R35, też doświadczyłem jazdy tym pojazdem i jeździło się fenomenalnie. Widać ilu użytkowników tyle opinii.
Tym razem będę konsekwentny i po raz drugi i ostatni upominam, że nie stosujesz się do #12 Punktu Regulaminu Forum DKW Auto Union.
Zasady są jasne i przejrzyste dla wszystkich więc proszę się do niech zastosować.
Pozdrawiam
____
Ozzy - Administrator Forum
Ostatnio edytowany przez Ozzy (2013-03-18 23:10:46)
Offline
Widzę że pytanie kolegi Piter wzbudziło strasznie dużo emocji Proponuje niech każdy odpowie na pytanie jaką dekawką najlepiej mu się jeździło (z tych co miał okazję oczywiście jeździć) a uda nam się wybrać naszym zdaniem, modele najlepiej oceniane. Jestem osobą obiektywną i bardzo krytycznie oceniającą motocykle również te które posiadam i w swojej ocenie nie kieruję się upodobaniami, a na pewno nie opiniami innych osób czy artykułami w prasie tematycznej.
Przez te skromne naście lat zajmowania się dekawkami miałem okazję jeździć wieloma modelami od 200 do 500 ccm, wersjami długimi i krótkimi i jeśli miał bym wybierać motocykl DKW dla siebie do ogólno użytkowo-turystycznej jazdy to było by to SB 500 (krótka), jak dla mnie najbardziej uniwersalny motocykl DKW. Natomiast jeśli miał bym wyłonić najgorzej prowadzący się to pomimo posiadania jest to NZ 500 (nie licząc modeli podramowych).
Offline
Bodek napisał:
A tak na marginesie, może ktoś jeździł Dekawką na etylinie 98 oktan czy jest jakaś różnica?
Kiedyś kumpel mnie podkusił żebym do Dykty wlał Shell V-Power 100 oktanów no i zatankowałem ale niestety motocykl wcale nie nie był mocniejszy ani szybszy wręcz odwrotnie.
Kopa moja Dykta ma jak zakatuje 76 oktanów na Ukrainie, wtedy dopiero ma korbę
Offline
Stopnie sprężania silników naszych DKW konstrukcyjnie predysponują je do tych mniej oktanowych paliw. Na nic nie zdadzą się zabawy z zapłonem. Na szczęście na polskich stacjach rzadkością jest ta sama ilość oktanów, co napis na dystrybutorze
Offline
Paweł przybywaj w moje strony to uraczę Twoją Dytkę ukraińska etyliną 76 to zobaczysz jak motocykl odżyje
Offline
Dzięki. Na pewno by lepiej chodziła
Nasze rodzime paliwka, oprócz mniejszej (niż nominał) liczby oktanów, mają dodatki, które dziwnie "walą" naftą lub rozpuszczalnikami Najlepszym testerem jakości paliw są motorki z wtryskiem. Lejesz taki "wynalazek" i już jałowych silnik nie trzyma
Offline