- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
Stoewer to faktycznie marka produkująca w Szczecinie najbardziej znana z produkcji maszyn do szycia , z tego co wiem to w tych samych budynkach później produkowano Junaki. Może być to zaskoczenie dla niektórych ale w przypadku wojny fabryki są przestawiane na produkcje dla wojska i pierszeństwo mają zamówienia wojskowe . Wiele mniejszych marek motocyklowych produkowało broń lub amunicję . Niemiecki Triumph produkował m.in częsci do Zundappa . Wszystkie liczace się marki niemieckie jakie znacie obecnie produkowały dla wojska bo nie miały wyboru a nawet gdyby miały to i tak by produkowały bo wiązały sie z tym olbrzymie pieniadze. Nawet Ferdynand Porsche siedział 20 miesięcy w więzieniu bez wyroku bo rząd francuski uznał go za zbrodniarza wojennego (od razu odpowiem : Nie było aut marki PORSCHE przed wojną , ale on był związany z innymi markami jak np. VW czy produkcja czołgów FERDINAND / ELEFANT ) Na stronie wielu firm niemieckich podczas pokazywania ich historii lata wojny są w cudowny sposób pomijane . No przecież BAYER produkujący leki nie przyzna się że kupowali ludzi za na parę RM (Reichsmarki) , zlecali eksperymenty na ludziach i produkowali Cyklon B.
PS. Jeśli chodzi o auta z tylna osią skrętną Polska miała podobne auto przed wojną : PZInż 303 podobny do tego Stoewera , promień skretu 3,3 metra
Offline
DKW-spec
Zgadza sie kajot858.
Offline
Bagno jak widać dobrze konserwuje, nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale bak jest przestrzelony od góry 🤪
Offline
OO, faktycznie przestrzelony zbiornik Wygląda tak jakby po uszkodzeniu był wrzucony do bagna, bo jeśli by gdzieś został to by od razu został rozebrany na części lub zabrany cały . Lampę pewnie ktoś wcześniej zdjął . Często na starych zdjęciach z frontu widać motocykle bez błotników, lub lamp, nie wiem po co je zdejmowali
Offline
Wczesne BMW R35 - na pierwszy rzut oka 1937r. Zbiornik to jedno, zwróćcie uwagę na ubytek ramy z lewej strony na wysokości cylindra. Motocykl ma wojskową, blaszaną osłonę miski olejowej. Ciekawa jest też skórzana przesłona tylnej lampki.
Offline
matidkw napisał:
Często na starych zdjęciach z frontu widać motocykle bez błotników, lub lamp, nie wiem po co je zdejmowali
Błotniki zaklejaly sie od blota. Jak bylo suche to nie do ruszenia.
Offline