- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
Witam, a znalazłem takie ogłoszenie rocznik podobno 40 a nie 37 jak napisane w ogłoszeniu.
http://olx.pl/oferta/dkw-200ccm-1937-CID5-ID71lhW.html
ktoś podpowie, co oryginalne czego brakuje a czego nie? silnik podobno kompletny. ogólnie czy warte grzechu? cena 3,5 tys
pozdrawiam
Kamil
z góry dziękuje za wszystkie info
Ostatnio edytowany przez kajne (2014-09-24 09:11:35)
Offline
Za te pieniądze bym tego w życiu nie ruszył, bardzo duże braki, tylne zawieszenie przerobione na miękkie a powinno być oczywiście sztywne. Sprzedający myśli, że to rarytas i szuka frajera który mu tyle za to zapłaci a kasy w odrestaurowanie tego motocykla trzeba wsadzić masę.
Nieraz na allegro trafiają się bardziej kompletne i nie poprzerabiane DKW SB.
Offline
Rama w tym "rarytasie" została bezpowrotnie zniszczona przez przeróbkę na "miękkie zawieszenie". Bagażnik też oberwał. Generalnie jest to SB200 z lat 1933-35. Silnik w wiaderku źle wróży. Szczególnie dla wału, bo w silnikach DKW stan czopów to podstawa. Przy ogledzinach zdjęciowych to max. 1500 zł (ze względu na przednie zawieszenie z kołem). Ewentualnie po oględzinach organoleptycznych wiadra, cena może podskoczyć
Offline
Wielkie dzięki Panowie, faktycznie zawieszenie przerobione - to chyba największy ból tego i ten silnik w wiaderku, ciekawe jak jest z kompletnością trybików. Zapewne połowy brakuje.. ale cóż Serdecznie dziękuje za pomoc i szukam dalej
p.s sprzedajacy twierdzi ze te modele nie posiadły prędkościomierza a coś mi się wydaje ze powinny posiadać "nie w lampie" a montowany obok po lewej stronie?
Offline
Wczesne modele SB200 w najtańszej wersji występowały bez liczników. Klient mógł sobie dokupić licznik, a najlepiej konsolę ("okulary") na prędkościomierz i zegar
Offline
Podziękował serdecznie jeszcze raz koledze za informacje.
Offline
Panowie jeszcze dziś natknąłem sie na takowy egzemplarz - http://www.gumtree.pl/c-ViewAdLargeImag … k-podlaski
co powiecie?
Offline
kajne napisał:
Panowie jeszcze dziś natknąłem sie na takowy egzemplarz - http://www.gumtree.pl/c-ViewAdLargeImag … k-podlaski
co powiecie?
O tym stworku to nie mysl czekalo by cie sporo wydatków a za te cene czasem można cos przyzwoitego kupic
Offline
kazek103--> możesz powiedzieć czemu tak uważasz? wydaje się dość kompletnym egzemplarzem, silnik nawet na chodzie z tego co jest napisane?
Offline
Wymienie to co jest od rt 125 : rama , bak , silnik(głowica rusek lub żeliwniak) dźwigmia hamulca, bagażnik jest od żeliwnej rt , być moze rolgaz gaźnik osłona łańcucha kolanko wydechowe i tylnia tarcza kotownicza . trapez jest od rt 100
Ostatnio edytowany przez kazek103 (2014-09-24 20:01:41)
Offline
Kajne,
w zależności co chcesz kupic każdy na tym forum chętnie Ci doradzi o DKW SB oraz RT ale to dwa zupełnie różne tematy. Może interesuje Cię jakiś model lub podoba Ci się najbardziej. A może lepiej spytac czy ktoś na forum nie chce sprzedac jakiegoś motoru do remontu? Ja zachęcam Cię abyś zaczął od literatury a wcześniej jeszcze poczytał to forum przez minimum 3 tygodnie a najlepiej relacje z remontów odpowiednich typów motorów. Płynie z tego darmowa i niesamowita porcja wiedzy. Wiedza o tym jak dobrze wybrac i co jest istotne w danym modelu, jakie częsci sa poszukiwane a np. ram ma kazdy po 5 w garażu i sam zastanawia się po co kupił 6... Albo 30 kół i błotników..
Powiem Ci jeszcze tak, nastepny jaki motor kupię, po 4 okazjach będzie w końcu tym który kupię w miare świadomie i będę szukał kompletu (takiego 80%-90%). Nie opłaca się dac mało na wstepie przy małej kompletności motoru, no chyba że to jest prawdziwa okazja, jeśli dostępne są kompletne droższe o 3-4 tysiące. Dlaczego?? I tak na kolejne fanty na aukcjach wydasz wiecej lub w zakupie z tzw "wolnej stopy" od Kolegów z forum lub handlarzy.
Tą 200 Sb to już dobrze podsumował, jak zwykle zresztą, dkw_sb350, co do rt to Kazek103 zna się na rzeczy i widac jakie motory posiada w swoim opisie. Wiec u niego słowo "odpuśc" znaczy dużo, nawiasem to RT widziałem już wcześniej w innych mediach i nie poszło. Dobry motor to jest dzień, dwa, parę godzin. Jak chcesz to wejdź na mobile.de, dział motory i wybierz dkw do roku 60. Tam zawsze było sporo RT w dobrej cenie i jak mniemam dośc oryginalne. Jeśli zaczynasz z remontami motorów i masz ochotę na weterana to uważam że zacznij od RT, o poszukiwane graty i tak będzie trudno ale nie tak jak do SB czy NZ. A mogę się też mylic bo do RT mam tylko jakieś przypadkowe częsci z tzw. pakietu.
Offline
kurde ciężki temat, cóż dzięki za informacje bede szukał dalej
Offline
faktycznie, może i nie jestem obeznany w tym temacie i dopiero zaczynam. wcześniej kupiłem w taki sposób simsonka sr2 z 1959r za fajne pieniądze w tym ze był niekompletny w 50% mało tego, brakowało nawet silnika ale z drugiej strony to jestem tez zadowolony z tego zakupu, zarazem uratowaniem tej maszyny przed pocięciem na żyletki.
odnosząc się do DKW-ki to najbardziej podobają mi się modele rt 100, rt 125 oraz sb200
na mobile.de jest sporo maszyn, ale niestety odrestaurowanych z tego co patrze na obecną chwile..
Offline
Oprócz kwestii materialnej (czyt. zasobu gotówki) ważne są gabaryty przyszłego posiadacza motocykla DKW
Jeśli masz więcej niż 180 cm wzrostu, to na RT będziesz wyglądał "jak na psie" 1-cylindowe SB, KM i KS są nieco większe i wyglądają poważniej.
Generalnie musisz się nastawić na zakup jakiegoś zestaw startowy, który z tradycyjnymi brakami będzie kosztował ok. 3 tys. zł. W czasie jego remontu będziesz szukał brakujących elementów i wtedy łączny koszt zamknie się w 5-6 tys. Zważając, że na ogół rozkłada się to w czasie, koszt nie będzie wielce odczuwalny. Tym bardziej, że finalny produkt będzie już wyceniany na min. dwukrotność tej kwoty
Musisz się nastawić psychicznie, że remont "staruszka" to rzadko miesiące, a często lata
Offline