- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
Czy warto ? Dość kompletny, ale w tym stanie to materiał do renowacji i uzupełnienia części, bo niestety niektóre nie są od niego.
I oczywiście cena
Offline
Przepraszam, rzekomo jest to rok 1938. Cena to 12 tys . coś było dłubane przy silniku niby brakuje jakichś uszczelek . typowy handlarzyk .
Cały czas mam wahania dlatego najpierw napisałem tu aby ktoś kto się zna dał mi jakieś rady
Offline
Nieoryginalne części (tak na szybko) :
- brak dźwigni nożnej zmiany biegów (część bardzo rzadka i bardzo droga)
- brak nożnej dźwigni sprzęgła
- bak niezgodny rocznikowo , w 38 były montowane baki z gumami po bokach i pasami z Hydrolinarium
- tylna lampka
- brak trapezowej podkładki pod tylną tablicę
- skrzynki boczne na przy bagażniku nie występowały w tym modelu rocznikowym
- pokrowiec siodła
- pokrywa puszki prądów SP10 (oryg. jest z tego samego materiału co korpus puszki czyli jakiś bakelit, ebonit itp.)
- prawdopodobnie lampa przednia
- skrzynka narzędziowa (taka trójkątna mocowana do ramy obok puszki prądów)
- brak blaszanej osłonki w trapezie
- dolnej osłony łańcucha
- przemalowana jest (to oczywiste) bo oryginalnie był szparunki
- klakson Hella 6V
Zwróć uwagę na (na fotkach tego nie widać , nie da się ocenić ) :
- licznik-prędkościomierz : powinien być P&S fi = 8 cm , wyskalowany do 120)
- gaźnik : powinien być AMAL M76/426 (jak jest inny to będzie trudno i drogo dostać oryg.)
- korek baku miał napisy ze składem mieszanki
- korek przy sprzęgle dziwnie wygląda (doróbka z jakiegoś metalu kolorowego ?)
Generalnie drogo jak za taki stan , nie tak dawno temu wisiała na otomoto SB 350 za 10 tyś. (nie pamiętam rocznika ale na pewno po 36 bo była w długiej ramie ) która była calusieńka oryginalna łącznie z lakierem. Brakowało w niej chyba puszki SP10 , nożnej dźwigni sprzęgła i wkładu lampy - reszta części była. Mają do dyspozycji kwotę 10-12 tyś raczej tak zachowanych motocykli bym szukał.
Pozwolę sobie jeszcze na takie małe podsumowanie :
SB 350 której zdjęcia wkleiłeś to motocykl po "dawnej" renowacji , która była przeprowadzona bez należytej dbałości o szczegóły i detale.
Ostatnio edytowany przez soszi (2013-12-07 00:42:18)
Offline
Jak już Soszi pokusił się na szczegóły, to ja dorzucę przysłowiowy "gwóźdż do trumny"
- cały bagażnik to "inna bajka",
- to samo puszka prądów (cała),
- to samo tylny błotnik. Powinien być z "klapą" i wspornikiem z rurki,
- bęben-zębatka tylnego koła wygląda na za mały (czyli od SB 200),
- wspornik siedzenia jest od wczesniejszego modelu,
- przedni błotnik nie ma przednich wsporników,
- tego klaksona to po prostu nie ma
- osłona licznika nie ten rocznik,
- tłumiki pozostawiają wiele do życzenia
- i rzecz NAJGORSZA: rama to MUTANT !!! To jakaś krzyżówka ramy SB 200 z dolnymi podciągami (zakładam, że od SB 350). Od razu rzucają się w oczy poziome tylne belki ramy, zamiast skośnych
Szkoda, że nie ma lepszego ujęcia centralnej podstawki, bo też wygląda podejrzanie
Maszyna nie jest warta proponowanej ceny, bo jest właściwie składakiem z różnych modeli.
Chyba kojarzę tę maszynę sprzed wielu, może kilkunastu lat. Pojawiała się na imprezach w okolicach Mazowsza i wtedy niektórzy nie dawali się przekonać o jej słabościach
P.S. Soszi, korek na pokrywie sprzęgła może być ze starszego modelu. Zanim DKW zaczęło je robić z (kiepskiego) stopu aluminium, robiło je z mosiądzu (jeszcze w krótkich SB)
Offline
To dkw było niedawno na allegro:
http://allegro.pl/dkw-sb-350-r38-i3704108897.html
fragment opisu tego motocykla z aukcji:
mam do sprzedania mojego wujka klejnot rodzinny DKW SB350 z 1938r
Na motor są wszystkie papiery które są wymagane przy rejestracji.
Stan wizualny motoru widać na zdjęciach – jest porażający.
Motor nie jest na chodzie – miał remont silnika, ale brakuje parę uszczelek.
Do sprawdzenia i regeneracji skrzynka prądowa.
Uszkodzona jest szkło lampy przedniej. Do regeneracji lub wymiany.
Offline
Grzegorz napisał:
To dkw było niedawno na allegro:
http://allegro.pl/dkw-sb-350-r38-i3704108897.html
fragment opisu tego motocykla z aukcji:
mam do sprzedania mojego wujka klejnot rodzinny DKW SB350 z 1938r.
"Porażająca" jest dołączona historia modelu SB 350 Te bzdety o 4-biegowej skrzyni chyba są cytowane z twórczości wydawniczej jednogo znawcy wszystkich marek motocykli
Offline
dkw_sb350 napisał:
Te bzdety o 4-biegowej skrzyni chyba są cytowane z twórczości wydawniczej jednogo znawcy wszystkich marek motocykli
Przemknął chyba i przez to forum ów "specjalist"
Offline
Lutyniaak napisał:
Macie coś innego ciekawego ? ;D
DKW NZ 250 sprzedaje kolega Remik
http://allegro.pl/dkw-nz-250-i3848047033.html
DKW NZ 500 i DKW KM 200 sprzedaje kolega dkwkm200
http://allegro.pl/dkw-nz-500-1940-zarej … 56291.html
http://allegro.pl/dkw-km-200-1934r-zare … 56982.html
DKW NZ 350 ale do solidnego remontu i kompletowanie części więc bym ostro negocjował cenę a tym bardziej,
że nie ma kwitów.
http://allegro.pl/dkw-nz350-i3856301927.html
Offline
W dzisiejszych czasach w motocyklach tego typu kwity to nie problem, można ja wyrobić i zarejestrować na zabytek, nie raz wyjdzie taniej niż kupować papiery na dany motocykl.
Offline