thefex - 2011-03-14 12:07:02

hej
wrocilem wczoraj z motobajzlu w warszawie.
bylo duzo ludzi, glownie motocykle wspolczesne co jest raczej oczywiste, ale wylowilem pare perelek :D
do dekawek nic nie bylo prawie, kupilem replike tylnej lampy i zalapalem troche kontaktow z ludzmi

pozniej wrzuce reszte fotek, wiec pilnujcie tematu :)
i pomozcie oznaczyc motocykle


NSU OSL - 251? nie mam pewnosci
http://img263.imageshack.us/img263/741/kopiaimag0076custom.jpg

http://img860.imageshack.us/img860/165/imag0077custom.jpg

http://img695.imageshack.us/img695/9008/imag0078custom.jpg


BMW R-... ?
http://img864.imageshack.us/img864/1730/imag0080custom.jpg

Zundapp / NSU ???
http://img546.imageshack.us/img546/5313/imag0079custom.jpg

Fumka (za 4000 zl z papierem)
http://img713.imageshack.us/img713/682/imag0075custom.jpg

Klemens Forel - 2011-03-14 15:57:14

Kurde te NSU 600 było znów do kupienia ?Przeciez ten facet pogonił go na allegro??????????????????!!!!!

Komar - 2011-03-14 16:07:13

No.. brata bym sprzedał za to NSU albo BMW

matidkw - 2011-03-14 16:59:01

Klemens, pierwsze jest NSU 600 ???  To chyba ma zły trapez i przednie koło, może to jest 501 OSL ??

Klemens Forel - 2011-03-14 22:15:40

Tamto BMW to R12  z tym typem błotnika to chyba okolo 38rocznika a może sie myle z tym rokiem ale raczej tak.Natomiast te NSU nawet na podstodolniakach rzuciłem .To 600 chłop miał do niego jeszcze na pace dodatkowy silnik papiery brakowało tylko dekla sprzegła:D i tylko 12tys chciał(na podstodolniakach mi sie walnęło że 20 ale kumpel mnie poprawił na 12) SZOK!!!!!!!!!!!! Ja zachorowałem dosłownie na tego podstodolnika trudno kiedyś i tak sobie kupiue 600 ona ma coś w sobie at tej nawet bym nie restaurował poznałem ją po numeraach na błotniku!
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum24/odkrywca1.jpg
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum24/odkrywca3_copy.jpg
Mati ja bym sie upierał że Nesiak to" Kalosz" z dołem poprowadzonymi tłumikami .Widziałem dwie wersje z pojedyńczą i podwójną spręzżyną w trapezie.Ten nawet ma wojskowy zbiornik z wysokim wlewem :)
http://www.winni-scheibe.com/images_textbildarchiv/marken/nsu/nsu_osl_601/stimmung1.jpg
A ten sprzęt to Thefex jest D-RAD:)
http://img546.imageshack.us/img546/5313/imag0079custom.jpg

thefex - 2011-03-15 00:26:29

widze ze temat ucieszyl oko :)
NSU jest piekne, tylko wypolerowac resztki lakieru i rdzy i wszystko dobrze naoliwic :)
motocykl jak z tego filmu gdzie dziadek na jakims weteranie bil rekord predkosci

p.s.
dzisiaj zrobilem porzadki w pomieszczeniu gospodarczym, wywalilem wszystkie doniczki i inne bzdety ogrodnicze i posegregowalem swoje czesci do zabytkow. do odremontowania procz DKW mam jeszcze WFM i Jawke 50. wrzuce fotki kiedystam ;)

matidkw - 2011-03-15 11:01:02

""Nesiak" to "kalosz" " czy ktoś prócz Klemensa rozumie o co chodzi w tej wypowiedzi? "Kalosz" z tego co wiem mówi się na NSU TS (bo chyba trudniej wypowiedzieć dwie litery, tak samo jak trudniej jest powiedzieć R 35 i się mówi "osiołek"):p Mi się zawsze wydawało że NSU 601 OSL można najszybciej poznać po tym, że ma duży aluminiowy bęben z przodu.

http://img228.imageshack.us/img228/9872/img3904l.jpg

Klemens Forel - 2011-03-15 12:58:34

W takim razie jeżeli jesteś pewny że to TS sześćsetka to zweryfikuje swoją wiedzę i się nie spieram bo byłem przekonany że to 601 OSL z pierwszych lat produkcji.. :)

matidkw - 2011-03-15 14:34:23

Dla mnie to jest 501 OSL,  lub 601 OSL ze zmienionym przednim kołem a nie TS, pisałem tylko że "kalosz" to się mówi chyba na TS

dkw_sb350 - 2011-03-15 15:37:02

Co do rozumienia terminu "kalosz" + NSU, to ja go już znałem, gdy większość forumowiczów na stojąco wchodziła pod szafę albo nawet nie była w planach :D

Klemens Forel - 2011-03-15 15:54:32

Na zdjęciu tak staro jak Twoja masdzyna nie wyglądasz:)

dkw_sb350 - 2011-03-15 16:32:27

Dzięki Klemens za komplement :D

Klemens Forel - 2011-03-16 01:13:19

Widzisz Mati obaj sie walneliśmy bo to nie jest 600 ;( to jest  NSU 351 OS.Bj.02.1940..WH. Szkoda a taka piękna:)

matidkw - 2011-03-16 10:05:13

Czemu szkoda, przecież też ładny jest :) , OS dlatego bo to chyba wojskowa wersja, nie ma L bo L to od LUXUS skrót, z resztą na wojskową wersję wskazuje ten wlew na środku. Kiedyś na złomie znalazłem zbiornik do NSU 251 OS za 30 zł w ładnym stanie, był to OS dlatego bo miał inaczej spód zrobiony pod głowicę.

thefex - 2011-03-16 11:16:39

tak jak obiecałem, wrzucam reszte zdjęć

HD w wersji enduro z lat '80 (moja morda w tle)
http://img694.imageshack.us/img694/1567/dscf6217custom.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/2606/dscf6216custom.jpg

http://img577.imageshack.us/img577/4205/dscf6218custom.jpg

SHL-ki M11? nie pamietam juz oznaczen, ale uadne sztuki,
dla mnie wręcz za ładne
http://img40.imageshack.us/img40/6435/dscf6223custom.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/1934/dscf6225custom.jpg

http://img847.imageshack.us/img847/4572/dscf6224custom.jpg

a tu kadilak, tyle ludzi wokol niego sie krecilo ze nie dalo rady nawet zdjec porobic normalnych
http://img855.imageshack.us/img855/8394/dscf6219custom.jpg


mam nadzieje ze sie podoba :]

Ozzy - 2011-03-16 12:10:01

thefex napisał:

tHD w wersji enduro z lat '80 (moja morda w tle)

To jeestl H-D MT 350 z silnikiem Rotax o poj. 350 ccm

Typ: Military enduro/dual-sport

Pojemność silnika: 350 ccm Rotax

Lata produkcji: 1994 – 97

Rodzaj napędu: Łańcuch

Moc: 29 KM

Koła: przód 21", tył 18",

Tarcze hamulcowe: przód / tył,

Przyśpieszenie 0 - 100 km: 4,205 km/s

Ciężar: 160kg.

http://www.milweb.net/dealers/trader/lms/e.jpg


Wersja pustynna

http://www.milweb.net/dealers/trader/lms/c.jpg


Wersja kontynentalna

Poniżej motocykl mojego kolegi z Jarosławia, który mieszka w Anglii ale motocykl trzyma w Polsce na angielskich tablicach.

http://www.polskajazda.pl/zloty/foto-zoom/SS-manP8220032.JPG

http://www.polskajazda.pl/zloty/foto-zoom/SS-manP8220039.JPG

oldtimer - 2011-03-16 14:07:08

Te SHL-ki koles masowo robi chyba na sprzedaz bo regularnie pojawiaja sie w allegro z kosmicznymi opisami przez kogo byly wykonywane remonty poszczegolnych elementow. Cena tez kosmiczna. Czarna po retuszu jeszcze by uszla ale czerwona nie wiele ma wspolnego z oryginalna SHL.

TaTy - 2011-03-16 21:08:19

matidkw napisał:

Klemens, pierwsze jest NSU 600 ???  To chyba ma zły trapez i przednie koło, może to jest 501 OSL ??

Oj rebiata.
Co do tego NSU to może się wypowiem.
To składak. Nadwozie jest od wersji WH. Silnik to 351 OS/OSL niestety jest od wersji przed 1937 rokiem ponieważ ma żeliwną odkrytą głowicę. Nie będzie pasował do tego zestawu ponieważ rama ma pełną osłonę łańcucha która przesuwa napęd i łańcuch napędowy nie będzie w osi zębatki tylnej. Wydechy to repliki chyba od Hartmana. Kiera i klamki nie od kompletu. Klamki chyba od BMW albo i od M72. Lampa przednia to jakiś Noris też nie od kompletu. Narzędziówki także wydumka. Sygnał nie ten co trzeba i nie tu co trzeba. Ten motor już zrobił parę tysięcy kilometrów po bazarach tyle, że nie na kołach a na pace busa.
Inne motory trafnie określone. BMW R12 i D-Rad.
W kwestii kalosza powiem tak: kaloszem nazywane są wszystkie wersje NSU T i TS które mają silnik w kształcie kalosza o taki:
http://www.dkw.pun.pl/_fora/dkw/gallery/155_1300305783.jpg

Klemens Forel - 2011-03-16 23:29:05

TaTy, człowiek się całe życie uczy dzieki za ceną iformację też tak kombinowałem z nazwą od kształtu silnika :)
Nie znam się za bardzo na NSU ale twoja lekcja się przydała i wszystko jasne :)

wawafreda - 2012-10-24 12:18:42

Co do głębokich błotników w BMW R 12 to zrezygnowano z nich podczas wojny, dokładnie nie wiem w którym roku. Powód był prosty - zapychały się błotem. Podobna sytuacja była z BMW R 75. W nim też zmieniono błotniki, dolne szklanki zawieszenia zastąpiono harmonijkami, a filtr powietrza wywalono na zbiornik.

Проживание Reighton worldhotels-in